ZarzÄ d PKP Cargo zaproponowaĹ pracownikom reprezentowanym przez zwiÄ zki zwiÄ zkowe warunki Paktu Gwarancji Pracowniczych, w tym m.in. trzyletniÄ gwarancjÄ zatrudnienia w PKP Cargo, wypĹatÄ ĹÄ cznie ok. 120 mln zĹ w formie premii prywatyzacyjnej do podziaĹu pomiÄdzy pracownikĂłw oraz ok. 250 mln zĹ wpĹywĂłw z prywatyzacji, ktĂłre zostanÄ przeznaczone na Fundusz WĹasnoĹci Pracowniczej. ? KorzyĹci te pracownicy uzyskajÄ w zwiÄ zku z przyjÄtÄ formÄ prywatyzacji, czyli planowanym debiutem akcji spĂłĹki na GieĹdzie PapierĂłw WartoĹciowych ? mĂłwi Ĺukasz BoroĹ, prezes PKP Cargo.
Strona zwiÄ zkowa nie zgodziĹa siÄ na przyjÄcie tych propozycji i dodatkowo potrzymaĹa swoje ĹźÄ dania w postaci m.in. podniesienia pĹacy zasadniczej o 450 zĹ na zatrudnionego. SpeĹnienie tego postulatu oznaczaĹoby wzrost Ĺredniej pensji o 819 zĹ na zatrudnionego (wraz z pochodnymi), co kosztowaĹoby spĂłĹkÄ ponad 250 mln zĹ w skali roku.? To znacznie wiÄcej niĹź wyniĂłsĹ zysk netto spĂłĹki w 2012 roku ? mĂłwi Adam Purwin, czĹonek zarzÄ du PKP Cargo ds. finansowych. Aktualnie, Ĺrednia pensja w PKP Cargo jest wyĹźsza od Ĺredniej krajowej i wynosi 3 813,27 zĹ. Natomiast Ĺrednia pensja w gospodarce wynosi 3 697,23 zĹ.
Mimo stanowiska partnerĂłw spoĹecznych ZarzÄ d PKP Cargo deklaruje wolÄ dalszego dialogu, dlatego zgadza siÄ na prowadzenie kolejnej tury rozmĂłw z udziaĹem mediatora. ZarzÄ d PKP Cargo chce szybko porozumieÄ siÄ z partnerami spoĹecznymi majÄ c na uwadze wspĂłlny interes pracodawcy i pracownikĂłw oraz bieĹźÄ cÄ sytuacjÄ makroekonomicznÄ w Polsce.
Rynek Kolejowy, 04.07.2013r.