PKP Cargo kusi związkowców

Zarząd PKP Cargo zaproponował pracownikom reprezentowanym przez związki związkowe warunki Paktu Gwarancji Pracowniczych, w tym m.in. trzyletnią gwarancję zatrudnienia w PKP Cargo, wypłatę łącznie ok. 120 mln zł w formie premii prywatyzacyjnej do podziału pomiędzy pracowników oraz ok. 250 mln zł wpływów z prywatyzacji, które zostaną przeznaczone na Fundusz Własności Pracowniczej. ? Korzyści te pracownicy uzyskają w związku z przyjętą formą prywatyzacji, czyli planowanym debiutem akcji spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych ? mówi Łukasz Boroń, prezes PKP Cargo.

  

Strona związkowa nie zgodziła się na przyjęcie tych propozycji i dodatkowo potrzymała swoje żądania w postaci m.in. podniesienia płacy zasadniczej o 450 zł na zatrudnionego. Spełnienie tego postulatu oznaczałoby wzrost średniej pensji o 819 zł na zatrudnionego (wraz z pochodnymi), co kosztowałoby spółkę ponad 250 mln zł w skali roku.? To znacznie więcej niĹź wyniĂłsł zysk netto spółki w 2012 roku ? mĂłwi Adam Purwin, członek zarządu PKP Cargo ds. finansowych. Aktualnie, średnia pensja w PKP Cargo jest wyĹźsza od średniej krajowej i wynosi 3 813,27 zł. Natomiast średnia pensja w gospodarce wynosi 3 697,23 zł.

  

Mimo stanowiska partnerów społecznych Zarząd PKP Cargo deklaruje wolę dalszego dialogu, dlatego zgadza się na prowadzenie kolejnej tury rozmów z udziałem mediatora. Zarząd PKP Cargo chce szybko porozumieć się z partnerami społecznymi mając na uwadze wspólny interes pracodawcy i pracowników oraz bieżącą sytuację makroekonomiczną w Polsce.

  

Rynek Kolejowy, 04.07.2013r.

Strona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka)

Ta strona używa plików cookies wyłącznie w celach analitycznych i gdy są niezbędne do funkcjonowania strony. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Możesz zarządzać ustawieniami cookies w swojej przeglądarce.

Free Joomla templates by Ltheme